JUNIORVERKSAMHET

Skerike golfklubb har en väl organiserad ungdomsträning där man redan från 6 års ålder kan spela golf hos oss. Vår anläggning är väl anpassad för all slags träning med range, övningsfält och putt- och chippinggreener. Samtidigt som vi har roligt när vi tränar lär vi oss grunderna inom alla golfslag, spelförståelse ute på banan, regler samt vett och etikett. En av våra största fördelar är vår 9-hålsbana där alla får prova på att spela golf på en riktig golfbana

Alla ledare har gått ungdomsledarutbildning i golf och vi har träffas kontinuerligt för att diskutera och lära oss mer om golfutveckling. Träningarna planeras av ledarna tillsammans med klubbens anställda tränare Fredrik Hellsten och Greger Axelsson.

Gruppindelning och träningstider

Golfskola v25 och V 26

Grönt-Kortläger V 25, V 26

Träningsläger V 27

Målsättning

Golf är roligt!

Skerike GKs träningsverksamhet sträcker sig, åldersmässigt, från de yngsta som är 6 år ända upp till de som är 18 år. I vår verksamhet umgås alla med både yngre och äldre. Då lär vi oss på ett enkelt och bra sätt att respektera varandra. Med den åldersmässiga bredd vi har krävs det många grupper. Ett av klubbens mål, när verksamheten är fullt utvecklad, är att vi har åtta träningsgrupper där sju av dessa har en året runt verksamhet. Då kommer även olika fysiska aktiviteter att erbjudas.

En målsättning är att deltagarna ska hitta förebilder inom klubben. Det kan vara en elitspelare, en inspirerande ledare eller en kompis. Alla är viktiga, då behåller klubben bredd och ur bredd kommer elit på ett naturligt sätt.

Utrustning

Äger man ingen egen utrustning så går det bra att låna klubbor under träningarna. Vår utrustning är anpassade till barn och ungdomar. Det är väldigt viktigt att klubbornas längd och vikt är rätt. Är utrustningen felaktig är det tyvärr stor risk att barnen lär sig en felaktig sving som kan bli väldigt svår att lära om. Vill ni skaffa egna klubbor är det viktigt att ni får råd av ledarna eller klubbens tränare Fredrik Hellsten. I vår golfshop kan du köpa den utrustning som vi även lånar ut.

Avgifter & medlemskap

För att få vara med och träna i en grupp måste man vara medlem i klubben och som medlem spelar man även gratis på banan. Vill man inte bli medlem kan man lösa ett träningsmedlemskap för 100 kr. Då är barnen försäkrade under träningarna.

För de flesta grupperna måste man betala en träningsavgift, 800kr/år, för att få vara med och träna. Vad som gäller för de olika grupperna hittar du under repspektive grupps sida.
Avgifter för andra aktiviteter kan tillkomma.