Privatlektioner

På Skerike GK kan vi hjälpa dig med alla delar i spelet. Behöver du hjälp med att slå bättre slag håller vi till i vår toppmoderna svingstudio där vi har tillgång till flera hjälpmedel bland annat vår Trackman 4. Har du svårare för puttning eller andra närspelsslag tränar vi ute på närspelsområdet där vi kan slå slag upp till 90 meter, självklart slår vi från gräs. eller putta på puttinggreenen som alltid är i bra skick.

Fredrik Hellsten är utbildad PGA-tränare. Han har jobbat som golfinstruktör sedan 2006. Han började jobba som tränare på Skerike GK år 2013. Fredrik fortbildar sig kontinuerligt dels genom PGA of Sweden men söker även upp utbildningar som europeiska och amerikanska tränare anordnar i Sverige. Han har även flera  TPI-utbildningar, Titleist Performance Institute. Utbildningar som handlar om hur kroppens förutsättningar påverkar din golfsving.

Telefon: 021- 510 80
E-post: fredrik.hellsten@skerikegk.se

Greger Axelsson

Greger Axelsson är utbildad PGA-tränare och har lång erfarenhet som golftränare. Greger började jobba som tränare på Stjernfors GK år 1995 och har sedan dess varit tränare på flertalet klubbar. Han började jobba som tränare på Skerike GK år 2020. Greger har varit handledare för PGA-tränar studenter på TU (tränarutbildningen) år 2005-2008 och GTU (grundtränarutbildningen) år 2003-2005.

E-post: greger.axelsson@skerikegk.se

Ett smakprov på vad en privatlektion kan innehålla

I svingstudion gör vi även svinganalyser mer hjälp av kamera, dator och Trackman 4. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt filmar vi din sving, mäter klubbhastighet och bollhastighet. Med den här informationen analyseras svingen och vi kommer med tips, råd och förslag på övningar för att du på lättast sätt kan förbättra din sving.

Vi genomför också screening av individen för att kunna utveckla din fysik. Med mer rörlighet och styrka kan du enklare svinga utan smärta och med större effektivitet. Utifrån en screening får du övningar som du kan göra hemma.

Behöver du hjälp med puttning eller närspel använder vi oss av våra övningsgreener. Vi ger också spellektioner där du får möjligheten att utveckla ditt spel ute på banan genom exempelvis spelstrategi.

Boka lektionstid

Laddar…